fredag 6 juni 2008


Stressigt stressigt värre!
I dag kommer det att hända mycket grejjer...


Först och främst så firar jag och Kärleken min 10 år:s dag!

Idag är det precis 10 år sen vi träffades, sjuk va!?! Sååå läänge sedan och han ger mig fortfarande fjärilar i magen och han blir bara hetare och hetare med åren!


Älskar att älska honom!

Vår allra första Kärleks semester för 3 år sedan, bar av till Prag, heelt fantastisk stad...Vill dit igen!


I helgen är det något som heter Drakbåtsfestivalen, det största som händer här i byn...


Det innebär karuseller o marknadsgodis för barnen, en hel helg med tillåtelse att sitta ute på gräsmattan o dricka öl mitt på byn för dom vuxna som ags underhållning gäller tävlingslagen som har sina båtrace i ån...


Efter det bär det av till ett utan dom alla öltält som har slagits upp lite överallt...


Och på Söndagen ligger hela Smedjebackens befolkning inne o är bakfulla då är återgår lilla byns vardagliga vardag till det vardagliga..Med det menar jag, helt dött överallt..hihi...

Men i helgen lever Smedjebacken o då passar vi på!

Det är nämligen så att vi har bestämt oss att ta tillfället i akt för att visa att vi finns så därför har vi anordnat en gårdsloppis med fika.
Såååå mysigt!

Mor min har bakat över hundra bullar och nu är det min tur, så jag har gett mig fasiken på att det ska finnas saker att välja på.
Så därför har jag valt att baka följande:

* Tigerkaka,

* Silviakaka,

* Rabarberkaka med vaniljsås

och möjligtvis kanske

* Kladdkaka med grädde.


Det låter kanske inte mycket i men man vill inte slå på för stort för man kan faktiskt inte lita på byborna här, det kanske inte kommer en enda o då vill jag inte stå här med miljoner utav allt..Då skulle jag rulla fram..tihi

Det står på min att göra lsta nu på förmiddagen, sen är det att ställa i ordning alla loppis bord, leta igenom mina grejjer o se om jag kan få ihop lite mer fynd...Gick ignom min garderob igår, oj oj oj det var dumt gjort...

Vilken ÅNGEST det kallade fram, jag är ju sån som har super svårt att göra mig av med kläder o accessoarer för även om dom är oväderliga o inte alls något märke som fastnar dom o jag älskar dom! hihi...
Men att behålla kläder sedan jag gick på högstadiet för miljoner år sedan lr sedan den där perioden som jag var såååå himla smal....ja det är inte bra att se på nu! Det åker ut! Äntligen!

Sedan är det nog inplanerat lite utgång i kväll om man har tid, har inte sovit någonting inatt nästan, kom i säng kl 3, med en sådan fylleångest..Men jag hade inte ens druckit en enda droppe!!

Jag hade fixat o donat på gården och med loppis grejjerna men ändå en sådan ÅNGEST! Hel mysko, helt skadad..tihi

Nej nej nej nu rinner tiden iväg...



Pssst! Är sugen på att klippa a la Ashley lugg..Tar mig en funderare...

Bye Bye!

Inga kommentarer: