måndag 4 maj 2009

Se så det går och så många knoppar små..

Idag har det varit ett mycket underligt väder, det har varit en solig dag ena minuten medans andra det öser regn och under den tredje rasar det "golfbollar" från himlen..
När jag precis var på väg ut med kaffe koppen i högsta hugg för att suga i mig en gnutta sol som äntligen kikade fram efter regnet!
Blir jag attackerad av hagel!?
Hrmm det var ju bara att smyga in igen..Suck.

Tur var väl det att himlen klarnade upp mot kvällningen så jag hann klämma in en powerwalk, har ju varit super dåligt med det under helgen..
Undrar jag varför rutinerna man har arbetat upp under veckorna helt plötsligt är som bortblåsat när helgen träder i kraft..?


Men något har jag minnsan fått gjort här hemma under helgen, förutomen hel del forskning och fundrat över hur jag vill ha vår trädgård, så har jag börjat att "friserat" en av alla våra syrenhäckar..
Jösses så vildvuxna dom alla är....

Hur som helst så är jag i fullgång att inredan vår privata lilla "frizon".....

När vi flyttade in här var det här en "bilparkerings yta" <--- länk till ett äldre inlägg för att se före bild.
Allt som fanns utanför vår ytterdörr var en stor stenuppfart...
Hur tråkigt som helst!


Så det tredje stora projekt att ta tag i efter inflyttningen (hade ju altanen och butiksrenoveringen avklarad) var att fixa en trevligare och lite mer privat trädgård.

När man bor som vi med butiken i samma hus och största delen av ens tomt betår av parkering och genomfart, vill man gärna ha en egen lite "springarunthalvnakenimorgonrockzon". Och det är var detta kommer att bli!



Så arbetet med att förvandla en biluppfart till vår "frizon" startade.
Det tog oss nästan hela sommaren att odla gräset men när det väl började växa gick det undan..
Se så trevlig ytan nu började bli...

Mot sensommaren lades gången på plats...


Det som nu står högst upp på min önskelista är att vi ska inhandla staktet och grindarna.

På så vis blir det kännas mer privat och "inredningen" kan då starta.

Iiiiiiiihihi längtar!

3 kommentarer:

Karin sa...

Åh vad mysigt! Det blir verkligen jättefint!
Jag är helt sjukt sugen att köpa "huset" och göra om det.För det står väl tomt nu? Men jag får aldrig gubben att flytta till smb, men vad kul vi skulle ha som grannar :-D
Kram

Pink Chocolatier sa...

Hihi ja det är riktigt mysigt att ha ett hus samtidigt som det är väldigt jobbigt..
Jo visst skulle vi ha kanon roligt om vi bodde grannar :)
Synd är det väl då att "huset" inte är tomt, var ju några som flyttade in i det när vi flyttade hit :(

Kram

♥ Fyra årstider sa...

Det är mycket man vill ha man hinner inte allt.
Kram Lotta