fredag 10 april 2009

Trädgårds städning

Långfredagen har nu snart gått förbi och påsken är i fullgång (inte för att jag tycker påsken är något speciellt) påskpyntet än nästan obefintlig här hemma, endast nere i butiken har vi lite ägg och ris men inget här uppe...
Jag är nog ingen påskperson, har inte förstått det där med påsken eller kanske helt enkelt är så att jag var för snål för att inhandla påskpynt tidigare år därför skyller jag på att jag inte "märker" denna högtid ;)

Ska bättra mig till nästa år..Lovar mig själv det! :)

Var ju hem till Fröken Sidenskär förra helgen...
Oooojj så vackert påskfiiint hon hade hemma!
Som vanligt...Prestationsångesten kommer och slår mig i huvudet :S


Men idag har vi varit duktiga med annat här hemma, kan kalla det "påskstädat" ;)
Inte suttit still en sekund, bara varit ute i vår vädret!

Sååå skööönt!

Först 2 timmars promenad för min del, D. höll på att dö av en på 30 min. Hahaha
Sedan har vi plockat på gården, klippt äppelträden, syrenbuskarna och krattat gården (en minimal bit av allt som finns) så mycket finns det kvar att göra men morgon fortsätts det...


Har även planterat om alla mina pelargoner och köpt några nya vackra :)


1 kommentar:

Ann-Sofi sa...

näee nu gjorde jag en lång kommentar så försvann den! grr... skrev iallfall att jag oxå slitit i trädgården och kapat häcken mellan grannen och oss. vilket jag nog inte skulle gjort. blir nog inge blad! :-O Kram