söndag 21 december 2008

Attans...Här var jag i full gång att fotografera vår super duper stora och vackra gran vi pyntade igår kväll men nej då, inte fick jag det heller......Batterina i kameran tog slut...Shit pommes fritz så drygt...........

Men hur som helst så får jag ta nya tag i morgon och göra nya försök att fånga en vacker bild åt er som jag kan visa.... :)

Jag har även fått i ordning lite mer här hemma....Nu börjar det bli riktigt mysigt!
Vi har ÄNTLIGEN fått bort datorn från vardagsrummet och vårat matsalsbord in i mitt (nästan klara) pysselrum....Puuust så skönt att slippa se dataskärmen med alla förbaskade sladdar som tar upp hela världen!

För sedan har jag möblerat om i vardagsrummet och fått det "vackrast i världen"!
I min nuvarande värld varjefall..... :P
Riktigt nöjd faktiskt.....
Hur det kommer sig att jag möblerade om var för att, där soffan tidigare stod var vi tvugna att ställa granen och då granen är så förbaskat enorm så fick inte soffan längre plats där...Så då blev det ommöblering!

Min dag har inte bara varit full av städning och möblering utan jag har även hunnit med att baka julgodis med lilla syster W.
Hon hade sååå tråkigt och ingen att leka med så mitt dåliga samvete kikade fram när jag kände hur besviken hon blev när jag sa att jag inte kunde hitta på något....Jag ska städa...
ZzZz tråkiga syster.......
Så viiips så var det bakning på menyn.....

Puffat ris med choklad= chokladbräck??
Vet inte namnet men mycket gott och omtyckt av familjen....
Sedan gav vi oss in på att göra knäck!!!??!!
Men fy fasiken vilket kladd och hur jäkla länge ska man koka den förbaskede smeten??! Inte fungerade kultestet heller..... :(
Jag vevade och vevade med skeden men när jag brände mig illa på fingertoppen så tröttnade vi.....
Vi slevade upp det i dom små formarna....
Så nu åter står det att se om det blir mjuka eller hårda knäckar...Tihihi

Nu ska jag kila iväg till soffan och mysa en stund men min mini familj.....
Bilder på mitt nya vardagsrum får komma imorgon.....

Ni alla får ha en jätte mysig söndag och jag önskar er en trevlig 4:e advent!

Natti Natti

2 kommentarer:

Ann-Sofi sa...

nu vill jagg ju se din gran jag väntar o väntar (:

Pink Chocolatier sa...

Hihi det kommer det kommer...Hann inte med igår MEN ikväll ska du se! ;)