torsdag 9 oktober 2008

PinkChocolatiers kryddigt smaskiga kyckling gryta.......

Det här behövs........

1 kg Kycklingfilé,

Liten påse med kycklingmarinad,

1 burk Kokosmjölk,

200g Philadelphiaost,

2 msk Ajvar, mild,

Cayennepeppar,

Ingefära,

Curry,

½ rödlök,

Vatten,

Potatis eller Ris.



Tina och skiva kycklingen i tärningar. Lägg den i marinaden.....
Skiva rödlöken.
Medans kycklingen steks på, förbereder du det du vill ha till...
Jag har potatis men går även bra med ris.
Nu rullar det bara på, du kryddar kycklingen efter eget tycke och smak, häll i kokosmjölken och philadelphiaosten med kycklingen....
Låt det puttra en stund, vänd i löken och ca 1 ½ dl vatten och låt det puttra ett tag till....
Medans kycklingen och potatisen sköter sig själva så skivar jag till salladen...
Som oftas består av kaskadsallad, coctailtomater, gurka och till denna måltid har jag även i några skivor rödlök....
Ett stort plus med min sallad är den fantastiska fetaosten jag blandar i.....
Det är en väldigt krämig och smakrik fetaost (inte ALLS lika torr och smaklös som den från affären) som jag köper i en liten utländsk matbutik i stan..Mmmums....
In i det sista funderade jag på om jag verkligen skulle våga prova ha i ajvar i maten....

Men det gjorde SUSEN! ♥

Nu börjar maten blir klar så då dukas det vackert för en smaskigt god måltid som jag är kanon nöjd med!

Tänk vilken fantasi man kan ha ;)

Nu ska jag kika på tv:n och möjligtvis kanske det blir lite smyckespärlning åxå.....
Ikväll är det min nya favooserie Fridge i min värld men det heter det ju inte utan Fringe på riktigt..tihi

Du är vad du äter suuuuger den här veckan...
Inte fan vill jag se någon normalviktig person med dåliga alkoholvanor??!
Inte jag, jag vill se dom tjocka som verkligen har en vrickad syn på mat som verkligen behöver hjälp pga hälsorisk inte pga vad vet vad hon har för anledning??

Aja det är som det är, förhoppningsvis något vettigt nästa vecka..... ♥

2 kommentarer:

Ann-Sofi sa...

guuu vad du skriiiver(: farligt med den där vetevärmarn! en såg verkligen ut som en mördarsnigel tihi... jag fyller min gummiflaska med hett vatten den är varm på morgonen... mycket bättre än vetevärmaren.
Kram.

Pink Chocolatier sa...

Hihi jag har nog lite svårt för att kortfatta mig...Tihi
Jo visst ser det inte fräsch ut, min stackars lilla vetepåse...
Jasså, ja men då ska jag testa med en sådan kanske ;)