torsdag 9 oktober 2008

Här sitter jag och är dödshungrig! Mahahhat!

Kvällens goda middag blir nog kycklingsgryta med potatis, inte så förtjust i ris som möjligtvis kanske skulle passar bättre men potatis får det bli.....

Problemet med att tina djupfryst kyckling utan micro är att det tar såååååååå hiiiimla lååång tid...Suck!
Nu är dom i och för sig i ugnen på låg värme men ändå! Jag är hungrig!

Det är det här jag gör sååå himla fel, det tar alldeles för lång tid mellan mina mål mat och mellanmål skippar jag istället trycker jag i mig Godis! Morr morr på mig! Varför kan jag inte lära mig att äta normalt??! Så tröttsamt ;)

Jo saken jag skulle komma till var varför vi inte har en micro.......Tihi ganska roligt faktiskt.....Eller kanske inte om jag tänker efter men ändå......

Eftersom jag är en sådan förbubblans fryslort så sover jag varje kväll med en super duper varm vetepåse......
Kruxet har varit att vår micro var knäpp, den värmde bara på ena sida så vad man nu än värmde fick man se till att vända efter halva tiden.....

Jag körde på som vanligt....Ca 2-3 minuter sedan ska vetepåsen vändas.....
Bara det att när jag kom ut från tandborstningen var det en tjock rök i heeela köket....
Ut drog jag påsen som rök med ett jätte stort brännhål i....Oooops....
Micron hade skapat sig en stor svartbränd bubbla i plasten som inte såg bra ut...Ooj då....Tihi

Mitt i natten la jag min illa luktande sönderbrända vetepåse i vattenbad och ut med micron på sten ingången (där den fortfarande står i väntan på att åka till tippen) gick och la oss i ett jäääätte illa luktande hem.....Sönderbrända popcorn blandat med tjockrök...Mums!


Jaa jag vet...

Min jätte fina leopardfläckiga med dekorativ spets ser ut som super äcklig mördarsnigel i ugnsform..Haha

Denna sydde jag själv och den har hållt otroligt länge, bränner alltid små hål i mina så jag tog tre lager tyg till denna...Hahaha
Va fasiken jag värmer mina så varmt så att jag nästintill bränner mig, annars håller den ju inte värme hela natten...
Gäller att vara smart ;)
Men nu får jag ligga inbäddad i mitt 2manna duntäcke flåsandes för att få upp värmen...
Det är inte ens vinter än! Herre guu!
Nu ska jag gå och laga mat.......

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahahah jag skrattar ihjäl mig !!

på tal om ingenting.. eller solbränna kanske :P var å solade nyss.. dom poppade massa gammal braig musik! vart nästan filinkki men måste vänta tills inflyttnings festen och så måste jag ha nytt hår...

Pink Chocolatier sa...

Hihi jasså, ja jag försökte ju få tag i dig förra veckan men det var ooooomöjligt...Det var ju filinkii då ju ;)
Jaa men en inflyttningsfest låter trevligt!