fredag 10 oktober 2008

Renoveringen i är i full gång.....


Efter mitt spindeldrama från igår, jag faktiskt såg äcklet i hallen på väggen när lillebror D. skulle gå....Jag "skrek" rakt ut och nästintill skrämmede vettet ur lillebror, men han tog kål på den med FINGARNA! Aaahah!

Jo, hur som helst så var han här och hjälpte mig med att sätta upp gipsväggarna i mitt kommande pysselrum som har varit ett renoveringsprojekt i ett halvår! ZzzzZzzzz!
Men nu börjar det gå framåt....
Kärlek och svärfar fortsatte med väggarna igår kväll medans jag lagade maten så då gick det ännu mer framåt.....Nu är det bara små bitar som ska på plats.....
När jag började riva i tapeterna hade jag verkligen inte förväntat mig att ett helgprojekt skulle bli ett halvårsprojekt...Suck.....

Visste jag att väggarna var så dåliga och att ALLT skulle följa med ner när man skulle dra bort tapeten hade jag levt med ett tomterött tygliknande tapetserat pysselrum.....! Urk!
Hrmmm eller kanske inte, men hade varjefall planerat det hela lite bättre...
Tihi jag i ett nöt skal....

Men nu börjar det likna något, visst jag skuttar och skrikander att SSSSnaaart äääär deeee klaaaart! hela tiden...Men då tar alltid någon ner mig till jorden igen...Hihi
Egentligen vet jag ju att det är mycket kvar innan jag kan börja pyssla där inne....
Men jag måste ju tänka positivt och då är det enklare om jag skuttar och skriker lite..Hihi

Visst här är en av dom nästan vackraste väggarna, jag hade verkligen velat målat träplanket vitt MEN det var såååå stora skador här och där på ALLA väggar och miljoner triljoner småspik ÖVERALLT så det var lixom ingen valmöjlighet! Snyft....
Kanske blir det nästa rum som planket målas, för jag blir inte överraskad om dom väggarna åxå rasar ner när man börjar riva i tapeten.....

Det som finns kvar att göras....

Först ska ju alla väggar upp, sen ska det spacklas, tapetseras, taket ska få nya skivor och det ska målas, golvet måste slipas och målas, Garderoben funderar jag på att riva och göra en synlig och snygg garderob, lister måste sättas upp både nertill och upptill....

Sen är det klart!

Hmm nu kände jag mig inte så positiv längre...
Ååååh det är kanon mycket kvar ju! Puuhuu

Inga kommentarer: