torsdag 9 oktober 2008

Herre guuu vilken dag........

Jag började min dag med en loppisvända till Röda Korset här i hemma i byn....

Till min förvåning hittade jag MIN dunjacka där!!!?
Hur fasiken har den hamnat här?

Denna jacka har jag haft i så många år och den har gått från att vara en modehitt till en katastrof men ändå inte har jag lämnat in den här?

Så det blev bara att ringa hem till mor och fråga alla och allt om min jacka fanns kvar...
Jo det skulle den göra....Mmm lugnt tänkte jag.......
Men åkte hem till mor, kikade för säkerhetens skull men inte var den min jacka som hängde där heller nähää det var mammas som inte alls ser ut som den jag menade......Suck!

Då var den bara åka ner till loppisen igen och köpa tillbaka MIN jacka som jag INTE hade skänkt bort....Hahaha men jag fick loss den för en billig peng, 20kr blev den att kosta....

Men ändå! Jag har köpt min jacka två ggr.....Hahaha

Inom en snar framtid är det nog dags att göra en ordentlig titt hemma hos mor så inget mer av mina grejer dyker upp på loppis så där hux flux...Hihi

Så nu är jag återigen stolt ägare åt min kära dunjacka som har många namn, sopsäcken var ett populärt smeknamn undre min högstadietiden....

MEN då jag har sett liknande på internet då den nu för tiden faktiskt kallas för något så modernt som LACK dunjacka.....

Japp jag vet, min jacka ser inte precis ut så här som den Louise modellar med från 4everyoung MEN inte långt ifrån....

Min är hel lång men med lite sykunskaper så kan jag alltid kapa av den och vips så har jag sparat mycket pengar......

Visst hade jag tänkt visa er min men då jag är instängd hemma hos mig själv av AV en spindel så kan jag inte gå ut!

Var nämligen så att när jag skulle gå in kröp en BAOUTA stor spindel in i hallen...Aaah Paniiiik!

Det var bara att springa ut igen...

Men när jag hade stått utanför i regnet i 10 minuter och höll på att frysa ihjäl var jag väl tvungen att försöka pallra mig in utan att få en attackerande spindel på mig....

Så jag stödde upp dörren med hjälp av en sopkvast och kastade mig in genom dörren med koftan över huvudet (som jag slängde av mig i trappen i all hast, ifall den satt där på!) slängde jag mig upp för trappen...

Nu sitter jag här uppe i min trygghet och vägrar gå ut genom dörren!

Kärleken får gå en noga genomrunda där när han kommer hem...

Tills dess sitter jag här hemma och gömmer mig....

Jag AVSKYR spindlar! snyft!

Inga kommentarer: