söndag 19 oktober 2008

Helgen har jag varit allmänt seg med noll inspirationskänsla i hela kroppen...Urk för den här tiden i månaden......
Fredagen var jag som sagt liggandes i soffan med lilla vännen Panii....

Under gårdagen mådde jag lite bättre men kände knappt för att gå ut genom dörren, så mysbyxorna var det stora valet i klädvägen....

Promenad med Kärleken och Panii, promenad med mor, dammsugning, små piffande runt om i huset, slipat väggarna i mitt rum......

På kvällen var jag ut och åt på Kina restaurangen här i byn med Kärleken min...Mysigt


Men i dag jäklarenamma var det fart på oss!!

Jag började morgonen i solen, med att äntligen måla vår ytterdörr! Från att vara en tråkig och vanlig brun till en vackert faluröd med vita detaljer (det vita har jag inte hunnit med ännu), vi har grävt upp en syrenhäck som skymde för ett butiksfönster, krattat löv, klippt gräs och bara städat upp på gården...Såå vackert det blev!

Dessvärre vet vi båda att det finns en heldel kvar att göra innan vintern har angripit oss..Blää...


Här bor vi.....

När jag ser vårt hus blir jag alldeles stressad....
Finns såå himla mycket vi vill göra, men all tid, alla pengar det kostar...Grrr....
Hrmmm men man ska väl inte jäkta...Det kommer när det kommer och visst man ska väl bo in sig först.....

En vacker dag ska vi måla om huset....
Någon grå nyans skulle passa bra, tycker jag
Nähää nu ska jag sluta....
Dags för en hyrfilm, krypa upp i sängen och njuta under mitt stora duntäcke...
Blir så trött av att vara ute heeeeeela dagen....

Inga kommentarer: