tisdag 19 augusti 2008



Så här års är det åter igen dags för lite familje födelsedagar...
I söndags var det min plastpappa G som dagen var till ära...
Då bjöd jag på mat till hela familjen här hemma hos oss...
Jag bara älskar att ha små bjudningar..hi-hi så mysigt!

Det serverades fläskfilé med min kära farmors grönpepparsås recept, Väldigt omtyckt!

Som efterrätt serverade jag Gino...
En efterrätt beståendes av jordgubbar, hallon, kiwi, riven vit choklad och den här gången la jag även på lite riven nougat...
Lägg det i en ugnsäker form och in i ugnen, den är färdig när chokladen har fått lite färg....

Servera med vanilj glass.....Mmmmm smaskens och såååå omtyckt!

Inom en snar framtid kommer minsta småsyskonens födelsedagar D. och W....
Bakning, bakning, tårta, cupcakes massor massor att göra!
Planeringen måste börja...Nu!!

Egentligen är väl det här något våran mor skulle göra men då hennes intresse för kalasfirandet inte är lika intensivt som mitt är, har hon nu överlåtit den sysslan till mig...Jihooo!
Det är lika bra att du passar på och pyssla och baka så mycket du kan nu...För när du får barn kommer orken aldrig att finnas...-mor min till mig..haha

Lite inspirations bilder kan kanske trigga igång fantasin!


D är en fantastiskt duktig fotbollsspelare så blir det nog några sådana här...
Jag har beställt grön glitter och några fotbollar från http://kakburken.se....
Hoppas hoppas bara att dom hinner komma innan helgen!
Tänk att jag måste komma på sånt här i sista minuten! Grrr morr på mig....

Vackra rosa skapelser kanske det blir till W.s födelsedag om jag nu inte ska göra henne en Hello Kitty tårta...Hon är ju bara så förtjust i den söta lilla katten....

Det känns som att D. och W. är någon generation för unga för att komma ihåg det här nostalgi spelet...tihi...Men visst är det fräsigt...tihi

(Alla bilderna har jag googlat fram)

Bye!

Inga kommentarer: