tisdag 5 januari 2010

Året som var och det nya som kommer..

Då har vi välkomnat det nya året 2010 och dagarna i Januari har börjat smugit sig på.
Många bloggare talar om att julen ska städas bort och plats görs för att våren ska inväntas.
Det gör mig STRESSAD!


Här hemma småstädade jag bort julen igår men sparade det juligaste av allt.
Julgranen står än så grön och grann här hemma i stugan och barrar knappt och nusnäs ljusstakarna har jag inte ta bort ännu...
Så vackra som dom är!


Varför ska vi alla stressa jämt?
Först är det hysteri med alla julebstyr som ska hinnas med innan dagen J!
Njuta hinns det inte med då, det ska göras när allt är klart och julstämningen lyser med sin frånvaro pga av all stress vi känner av.
Men när ska det njutas ordentligt av julen när det inte blir av i advent eller nu?
Men nu är all den hysterin är borta och det nya året har nu börjat.


Det är då! vi ska passa på att njuta! Det ska i varje fall jag göra!
Njuta av den vackra kalla vintern och all den knastrande snön som befinner sig runtomkring oss.
Då ska vi alla åka skidor, skridskor och pulka, tillsammans med familjen och en varm kopp choklad!


Men visst kan man inte låta bli att längta till vårsolen som smälter bort snön och värmer våra ansikten, som får blommorna att blomma.
Jobbigt kan jag erkänna att det är när värme kostnaden bär iväg, minusgraderna ökar till en 30, bilen strejkar, kläderna väger bly och näsborrarna fryser ihop.



Men varje årstid är väl charmig i sig.
Eller?

Hur som helst så ska jag nu försöka leva efter detta nu och njuta en smula...
Framför allt av det lilla juliga som fortfarande finns kvar..






2 kommentarer:

Kamomilla sa...

Hej på dig!!
Vad roligt att du lämnade en hälsning hos mig!

Kikade ner på sidan lite och hittade ditt inlägg om KappAhl. Reafyndade just den där Odd Molly-inspirerade koftan och nu är jag så glad!! :D

Gott Nytt År!
Kamomilla

Norregård sa...

Hej!!
Tack för din gulliga kommentar hos mig!! Visst är det härligt med riktig vinter!!
Kram Kram Malin