söndag 13 december 2009

Advent advent.....

Tredje ljuset är tänt och lussekatterna är bakade...
Det var min andra gång som jag bakade lussekatter, första gången kan jag säga gick käpprätt åt skogen...Haha
Men den här gången lyckades jag ;)
Nu är köket städat, vantarna ligger tryggt i lådan och fikat är dukat....
Jag har aldrig gillat glögg, uäck! tills den dagen då jag fann det här! Blåbär & lingon, mmmmums så gott det var.....
Den gillar jag verkligen och jag såg även att den kommit en ny smak som jag måste ta och testa, chili choklad...Nyfiken....


Nu ska jag fortsätta att njuta av fikat och se på snöflingorna som faller så vackert ner på marken...Hoppas att det får ligger kvar nu när vi närmar oss julen!

3 kommentarer:

Ann-Sofi sa...

Aaawww va mysigt du har det! fina grytvantar och ernst:) lussebullarna ser smarriga ut! iår känner jag int för att baka:( brukar alltid baka lussebullar. chilichoklad glöggen är äcklig! blää... har den här hemma:)

Ann-Sofi sa...

jusst ja wilma då sötnosen:) och så den där adventsljusstaken har jag fingrat på varjegång jag varit in på nisses. den e så fin! de andra sakerna i samma är oxå fina.

Vitaboet sa...

Hej lilla du.
Tack snälla för din rara kommentar, så glad jag blir. Här var det mysigt och hemtrevligt, här kikar jag in snart igen.

Ha en underbar kväll. Kramar Camilla