tisdag 19 maj 2009

Klagomuren

Efter att ha skött mina promenader hyfsat bra med minsta antal minuter på 45 och uppåt så krachade det hela nu i helgen....
Uäck vad jag har slarvat med ALLT!
Det började med att jag inte tog mina promenader så som jag önskade, dom senaste 3 veckorna som varit hade jag 3 dagar sammanlagt som jag inte hade varit på promenad.
Mycket bra enligt mig själv!
Men nu efter helgen som var känner jag nu ångesten över att jag har kommit ut gängorna...
Fredagar brukar vanligtvis vara min "onyttighetsdag" det i sig brukar vara då jag får unna mig saker (dålig på att hålla igen andra dagar men försöker lära mig) och om jag känner för det så behöver jag inte ta någon promenad....
Visst vet jag att jag inte behöver ha ångest för fredagens slarv för jag var ju ut på 1 ½ timmes promenad på lördagsmorgonen...
Men sen på kvällen blev det lite öl, partaj med väninnorna, fylleglass på natten och bakfylle glass på södagsmorgonen :( Säkerligen mer onyttigheter på söndagskvällen (det är förträngt!)
Allt det ger mig ÅNGEST!

Ny vecka = Nya tag!

Var min tanke igår morse när jag vaknade, allt gick nästan fint.
Jag åt ett wienerbröd när jag och mor var på shoppingrunda och fikapausen tog till men trodde jag kunde hålla mig resTen av dagen....
För då vore inte det där wienerbrödet så farligt.....
Men! jag höll mig tills klockan var 21.00 så istället för att stå emot så satte jag mig i bilen och brummade iväg till macken,,, där jag köpte godis...Grrrrrr!!!!!!
Ingen promenad men godis!?! Hur tänkte jag då?

Sedan kom dagen i dag, den sköttes inte särskilt bra med en fjutt promenad fram och tillbaka till mormor på ca 30 minuter, ätit upp resterna av godispåsen från gårdagen och ½ vaniljbulle! Gahhaa blir tokig på mig själv alltså...Varför inte låta bli?!

Nu måste det verkligen bli skärpning!!!!!

Men en positiv sak kan jag klämma ur här i klagomuren....
Jag vägde mig förra veckan, första gången på evigheter......


Vågen visade -2,3 kilo!!!!!!!

Jihooooooooo!!

Som jag nu förmodligen har gått upp igen som det känns just nu MEN.....
.........Imorgon så blir det en låååååååååågpromenad..
Det lovar jag mig själv!!




Nu har jag lättat mitt bröst och här med är det dags för sängen......

God Natt på er

Inga kommentarer: