söndag 19 april 2009

Blomplantering-Trädgårdsplanering

Helgen har nu varit här och in kommer det en ny vecka och med det vill jag säga helt nya tag...
Vi har haft fullt upp med trädgårdsrensning där allt ingår, vår gård ligger nämligen till så att vi har öppet från alla håll och där med flyger allt..Precis allt!...skärp in på vår gård...Grrrr


Så i timmar blev jag bli ståendes med krattan i högsta hugg jagandes allt flygande skräp som bland annat godispapper, öl-och läskburkar och en massa annat bråte..

Tänk vad trevligt det är med folk som inte orkar uppleta en papperskorg utan låter vår gård vara en :(
Det hela blev inte lättare när vinden inte heller kände sig ett dugg samarbetsvillig...Suck :(


Men vi har åstadkommit en heldel förändringar (tyckes i mina ögon varjefall) på bara en vecka men mycket mycket finns det kvar att göra..
Dom tidigare ägarna har inte haft någon känsla alls för vad trädgård är, allt har fått växt vilt och tätt med en blandning av ogräs och jaa...OGRÄS!

Måste ju erkänna att min känsla för trädgård inte heller är den bästa, min hemska småkrypsskräck sätter stora stoppklossar för mig, men min tanke är att jag ska förbättras och förhoppningsvis en vacker dag ha en underbar trädgård!


Men medans jag planterade lite penseer gick D. lös på vår vildvuxna hallonhäck...
Jösses så det såg ut, vi fann bland annat en väldigt gammal rödavin bärsbuske och ett helt jordgubbsland mitt i hallonhäcken!!?! Hahaha säger då det :)


Alltid en trevlig överraskning då jag är stormförtjust i dom smaskiga bären, nu måste jag bara ta tag i det hela och göda upp dom små plantorna så det blir några bär som jag kan gotta i mig till sommarfrukosten :)

Inga kommentarer: