torsdag 12 mars 2009

Solen var här!

Nu har det skett lite förändringar i våra liv som förhoppningsvis ska hjälpa oss att komma upp på benen igen och allt ska börja rulla på så som vi har önskningar om...
Det första steget är butiken...
Tidigare hade vi en anställd men nu har hon slutat och D. klarar sig inte själv där nere och tidigare år har jag bara varit nere i butiken och plockat på helger/kvällar.
Men nu kan jag göra det hela dagarna, utan att det dåliga samvetet knackar mig på axlen och känslan att jag trappade på "L"s tår genom att göra det som var hennes arbetsuppgifter är nu bortblåst.
Nu får jag göra precis som jag vill och ändå ha gott samvete! :)
Nu är jag där nere nästan varje dag!
Känner mig som en ny människa, jag har något att göra och det är någonting vettigt!
Så nu har vi pulat ihop ett schema åt mig, det känns nästan som att jag har ett riktigt jobb nu....Riktigt sköönt ;)

Idag var egentligen min "lediga" dag men kunde inte hålla mig borta, det kliade i mina "plockaiordningihyllorna" fingrar så jag kunde inte hålla mig hemma....

Och se vem som kom på ett längre besök!


Japp...
SOLEN!!
Det blev så varmt att vi hade dörren öppen och se så vackert strålarna lyser upp den söta pelargonen som mor köpte ner till butiken ;)

2 kommentarer:

Ann-Sofi sa...

Va sköönt! det låter att du mår bättre och har något att göra :) och soolen ja den e häärlig... kallt idag tyckte jag vi hade -17 i natt bbrrr....vill ha våår. Imån kan vi fika om du vill(:

Hos Syster Olga sa...

Ja va kul...kan du inte få gå på nå bidrag hos D ?
jag ska börja på en möbelaffär i stan på måndag...4 v praktik,funkar det så blir det anställning efter, såkallat nystartsjobb...
Har ni haft sol idag...inte vi minsann bara mulet å mulet varje dag!