måndag 13 oktober 2008

Idag har storstädning tagit all min tid.....

Här hemma har det dammats, skurats, dammsugits, möblerat om, bäddat rent och till och med...Håll i hatten! Skurat väggarna i badrummet!!
Aahh hade ju inte gjort det en endaste gång sedan vi flyttade in....Urk!
Men nu är det ljuvligt rent och mysigt här hemma....Myyys

Många värmande ljus är tända, småsneglar på första,andra&tredje på 4:an......
Jätte roligt att se vad folk har hemma i gömmorna!

Några bilder på mitt vackra sminkbord som jag har fått av mor och plastpappa för många år sedan.....
Det är köpt här i byn på en "butik" vid namn Dacapo ( där folk lämnar in det dom inte vill ha för försäljning) Så dit går man ofta och många bra fynd har jag gjort där genom åren!
Här samlas några av mina loppisfynd, presenter och arvegods...Den vackra gamla "sjalkragen", vet inte riktigt vad den heter är en sån där tunn fin man lade på axlarna förr är mors....
Hur vacker som helst!
Rosasken fyndade jag på sommarloppisen i stan för en ynka 20kr.....
Som hittat för den är såååå vacker!
Även halsbanden och broschen är loppisfynd sedan tidigare.....


Jo apropå mitt sminkbord.......
Har jag beslutsångest över hur jag ska göra med färgen på den....
Ska den förbli mörk eller ska jag gå loss med penseln?
Vad tycker ni? Någon som kan komma med förslag?
Kankse ska tillägga att den luktar gammal "död" människa i lådorna..Hahaha urrrrk!
Undviker att öppna dom..Hihi


Den stora frågan Måla eller att inte måla sminkbordet??!

Inga kommentarer: