lördag 15 augusti 2009

Oooop där föll det.........

Länge har jag försökt att rädda det men tyvärr så var det bortom all räddning :(

Så där med föll det till golvet hemma hos mor min idag.

Men mitt hår är inte att leka med, så himla tjockt som det är! Räcker till en hel peruk!
Jag har full förståelse till mamma, som till en början tvekade att ge sig ann mitt skatbo...Haha
Omkring 2 timmar, fyra rökpauser och ett antal nära till tårar attacker senare så blev resultatet detta:

Egentligen hade jag tänkt mig att jag allra helst skulle ha behållt längderna men då det var så slitet ca 1 dm om inte mer! så fanns det ingen annan utväg.

Men då var fortfarande inte tanken att det skulle bli sååå HÄR kort men har man så tjockt och slitet fluff som jag så måste det väl bli så här.....För vem vill se ut som en svamp på huvudet?! Som jag antagligen hade gjort om jag klippt så som jag hade tänkt mig från början :)

( Den enda före bilden jag kunde hitta från i år, våren -09)


Nu ska jag bara smälta det hela, drömmen om det långa håret som total kraschade!

MEN är jag en långhårig människa?....Egentligen......!? Det är något jag har funderat på menar jag har det ju aldrig utsläppt, det kliar, stryper runt halsen, yvigt och elektrisk och åker alltid alltid slutligen upp i en knut hur jag än beter mig....Haha

Vi kör så här ett tag och sen får vi se hur det hela slutar ;)

2 kommentarer:

Ann-Sofi sa...

ohhh att du vågar! tihi... kort blev det:-O men det växer ut fort på dig. ser bra ut.

Evelina sa...

Det såg ruskigt bra ut :)