fredag 29 augusti 2008

Ibland eller rättare sagt...Ganska ofta....Har jag som många andra och som många andra inte har, är ångest över vad jag äter och inte äter...
Idag är en sådan dag.....

Jag känner en fet fett ångest, jag är väl medveten om att jag har ökat i vikt sedan förra sommaren, det märker jag främst på mina kläder..Då jag knappt ställer mig på en våg oavsett vikt....

Det har varit en period som jag bara inte har orkat brytt mig om allt det skit tjafset som något så "löjligt" som vikten och allt skit men nu kommer det smygandes sakta sakta in på mitt samvete och mitt välmående....

Visst jag kanske inte är tjock eller överviktigt, vad vet jag hur läget är men för min egen skull för min egna egenkänsla så behöver jag nog ändra på en del saker....


Jag har under mesta delen av sommaren INTE skött mina vardagliga promenader och under den senaste månaden har jag kommit in i en VÄLDIGT ond cirkel....

Fastän jag känner mig generad och det är pinsamt att erkänna min fula ovana så finns den där...

Kanske kan det hjälpa mig att sluta om jag berätta det och det står här svart på vitt som ett bevis på att så kan jag inte göra..

Så jag testar....Ti-hi


Jag har en ful ovana att vakna upp på nätterna och är så förbannat jäkla sugen på något sött!!
Jag kliver då upp (mot min vilja!) efter att ha försökt somnat om, men det Går Inte!

Kikar i kylen, MOT min vilja!
Vad kan det finnas för något som kan stilla mitt sug? Suck....
Jag tar vad som helst bara det är sött, godis, strössel, kolasås, något som jag har bakat kanske kvällen före....(Jag bakar INTE varje kväll! bara så ni vet....) tihi

Jag äter och jag går och lägger mig...

Med SKIT DÅLIGT samvete...

Så kan det rulla på kväll efter kväll efter kväll...VARFÖR???!


Nu har den här dåliga cirkeln hållt i sig ovanligt länge, nästan en månad och jag känner att det har påverkat både min vikt och mitt självförtroende...


Men idag har jag varjefall gjort en bra sak!

"Nämen där ser man! går det!" tänker ni..Haha


Jag tog mig en morgonpromenad med mor min INNAN frukost....
Har skött mina matintag bra....
Men då jag var rastlös och hade tråkigt, Kärleken var fika sugen...
Så ställde jag mig vid bakbordet...

Viiiipsss....Så har jag nu en plåt med Kärleksmums ståendes i köket på svalning...Suck....

Men jag ska försöka hålla mig till en liiiiiiten ruta.....

Då jag faktiskt "förtjänar" en ruta efter all tvätt jag har tagit reda på under dessa två dagarna som har varit och att vi ska ju faktiskt fixa och trixa på Bokhandeln i kväll...

Ska försöka vara duktig och snäll mot mig själv! Men kan INTE lova något....Tihi
Då jag har ångest...Då äter jag...Skit åxå...

1 kommentar:

Ann-Sofi sa...

hmmm... det låter inte alls bra att det är så): jag har oxå ångest men mest för att jag inte äter det e oxå jobbigt... sen om jag äter blir det sånt o hälsosamt som all mat verkar vara... vad ska man äta... och jag har mått skitdåligt idag och igår för att jag inte kan åka på äventyr.. haft sån ångest så det känns som jag ska döö):Fika är gott! men du kanske har brist på nått när du vaknar sådär sugen... prova drick nått bara typ saft eller ta vindruvor det är sött.
Kram!