torsdag 22 oktober 2009

Tystheten varade ett tag.

Dagarna här har flutit på rätt bra och det utan att jag har haft något speciellt att säga...
Mycket tid går till att vara nere i butiken, det har ramlat in många fina nyheter och mycket till kommer att komma nu närmare julen vi kommer! Så himla roligt!

Är ni nyfikna på hur vi har det nere i butiken, kika gärna in på vår blogg....Länk finns till höger :)

I dag var en hemmadag och så mycket var inplanerat och vips var det som bort blåst, illamående och en jäkla huvudvärk satte käppar i hjulen.....Antar att det är stressen som jag själv skapar som gör att jag bli och må dåligt direkt jag varvar ner....
Det finns massor av planer och påhitt att göra här! men jag slits mellan butiken, hemmet, vardagliga bestyren och pysslandet så istället blir jag dålig och får inget gjort...


Soff liggandes nästan hela dagen utan någon ork alls! Men till slut vaknade jag till liv och tänkte sätta igång med något.
Lyckades hur som helst ta tag i lite målning, sömnad och faktiskt...för första gången på jätte länge och efter en vecka men hyfsat duktigthet så bakade jag.....En KLADDKAKA! Jösses minns inte sist jag bakade det, men gott var det!

Fick även äntligen igång målarpenseln...Så länge som jag velat fram och tillbaka med den här spegelbyrån....Måla, inte måla, måla, inte måla.....Till slut struntade jag i det tills jag inte stod ut längre!
Byrån fick jag av min mor för många herrans år sedan, fyndade den för en mycket bra peng och den är väldigt fin i sig men kändes hela tiden för tantig.


Så Nu jäklarenamma är varjefall målningen påbörjad och grundmålningens första lager är påmålad......Den blir nog kanon kalkon när den är klar! :)

Hoppas också på att den gamladödatant lukten i lådorna avdunstar med något lager färg...Jo ni läste rätt! Fy bubblans så det luktar illa, därför har jag undvikt att använda dom...Hahaha!
Jag har skrubbat, vädrat, skrubbat och gnuggat men inget hjälpte, det luk
tar unket och instängt :S

Nå ja det blir säkerligen bra i slutändan och nu med en god kladdkaka och lite vaniljglass i magen ska jag se klart på ice road truckers i sängen.

God Natt på er!

1 kommentar:

Ann-Sofi sa...

hohoo.. äntligen ett inlägg;) tihi... tråkigt att du har ont i huvet så ofta! inte bra ju. Spegelbyrån blir nog bra i vitt, du får lägga nå tvålar i lådorna så slutar det nog att lukta. vill oxå göra nånting jag bara sitter o ligger och plågas blir fan ige bättre heller!