söndag 30 augusti 2009

Semestern är nu slut och åter är vi hemma.....

Med sorgen i mitt (längtar så mycket tillbaka!!) visar jag här lite bilder från vår semester på Mallorca-Alcúdia.
Semestern var Uuuuuunderbar!


Men åksjuk som satan blir jag! Visst nu flyger vi inte ofta så därför kunde jag inte förutspå att åksjukan skulle finnas med även uppe i luften...Men till nästa gång vet jag..

Flygresan var obehaglig, jag avskyr att färdas framåt med saker som åker på räls-hjul-motorer i luften...Uäck åksjuk :(


Men jag överlevde och vi landade till slut i ett varmt paradis!
Atmosfär utanför flygplatsens dörrar var så vacker med allt vatten och alla palmer!

Värmen var en slående chock.
Fast än vi anlände vid 21. tiden så var det säkert 25 grader varmt....!!
Inte direkt något som man är van vid men visst skulle jag gärna kunna vänja mig vid det :)
Dagarna kunde endast överlevas om man låg plaskandes i hotell poolen.

Eller nere vid stranden.

Jag har ju som sagt inte varit ute och rest särskilt mycket i mitt liv.
Och jag har framför allt aldrig tidigare satt mina fötter i medelhavets underbara vatten eller legat och solat i den varma sanden.

Nu börja jag förstå något som jag aldrig förstått tidigare, varför folk reser!
Böda Sand-Öland finns ju...Var mitt tänk INNAN jag själv hade satt mina fossingar på denna strand! :)
Hahaha jag är ju trots allt uppvuxen med sommarlov Böda Sands campingen i husvagn...


Men nu börjar verkligen förstå varför folk älska det här med att resa, Ölands sandstrand är ju ingenting i jämnförellse med det här!!

Det är ju Uuuuunderbart och det är något jag ska göra jämt!

Hela semestern var fantastisk!
Hettan var otrolig men ändå så härlig...................
Värme nivån låg på omkring 30 grader och uppåt på dagarna!
Och klistrade inte kläderna fast på en så var det restaurangernas stolsdynor som satt som ett frimärke på häcken..Hahaha

Så när solen väl gått ner bar det av på promenader och andra utflykter för att se oss omkring.

Det fanns en hel del att se och göra så våra dagar slutade med att vi båda däckade (trots världens obeghagligaste kuddarna och kass ac! sova får man göra när man kommer hem) solbrända och fina i sängen.

Jag vet! Jag ser super trött ut! Men en heldag på stranden är slitsamt......

Jag kan ju då konstatera att smink och plattång är överskattat på semestern! Spelade inte någon roll hur mycket jag plattade håret, direkt jag klev ut ur rummet så levde det sitt egna liv och stod åt alla håll. Och ska inte tala om sminket som rann ner innanför underkläderna innan man ens lämnade badrummet... Haha svettigt värre ;)


För att exalterade vakna igen dagen där på för ännu mer äventyr och strandbad.

Hmm det var väl här vår båt skulle stå va? ;)

Efter 8 fantastiska dagar så var det åter dags att ge sig upp bland molnen.

Återvända hem till vardagen som inte alls var så kul att komma till som jag trodde.

Visst sov jag som en baby i min egna säng med min sköna kudde men vädret är osäkert, solen värmer knappt, bladen börjar gula och snart är det mörkare än mörkast igen och det kommer att dröja tills solens värmande strålar skiner på oss.


Men det enda vi kan göra är att återanpassa oss till vardagens rutiner.


Rota fram spargrisen för att återigen fylla henne, ta fram resekatalogerna för att bläddra oss fram i världen och drömmarnas gap...

Vilket håll pekar kompassen åt nästa gång??

4 kommentarer:

Ann-Sofi sa...

vad trevligt ni haft det! ja man skulle behöva ge sig ut oh se världen. suck* men men...

Anonym sa...

Supermysigt!!! Nu har du väl iallafall laddat batterierna så du klarar vintern :) haha,nej plattång,smink och stilettos kan man lämna hemma! går lika bra att dansa på bardisken i flipflop;) Jag har börjat nedräkningen, iof sparandet oxå (inte lika kul)till vår vinterresa.. längtar!!!

Om Mig sa...

Jaa, men jag vet inte hur man ska få dom så där lite fläckiga..? några förslag?

Hos Syster Olga sa...

Vad kul att ni kom iväg,det var ni värda...Jag tror inte att jag skulle klara av den där värmen ärligt talat,sitter å flämtar i skuggan eller nere i källarn när det är värmebölja här hemma.Jag älskar solen men 20-25 grader med friska vindar är max vad jag tål.
Jag får nöja mig med att titta på era fina bilder...ni skulle haft en fotograf med er som fotade er...haha
Idag är det riktigt rusk väder URK!
I hate it ! Måste vara sol varje dag...