måndag 15 juni 2009

Äntligen!

Så har det slutat att regna!! men solen lyser fortfarande med sin frånvaro men iskalla vindar som påminner om en höstdag yr omkring där ute....
Jag är antagligen inte den enda som saknar sommarens sol och känner ångesten över att sommaren snart har åkt förbi utan att delat med sig av värmen....Buhuu.....

Jag som har så många planer och projekt på gång och inplanerade i mitt huvud för vår trädgård men inget blir gjort när det inte är något väder!
Nu ska vi ju inte bygga ett växthus men drömmen finns och vi har redan planer på hur det ska se ut dagen då det ska byggas.....
Men visst skadar det inte att kika runt lite och inspireras av hur andra har det....
Visst är det väl ljuvligt......
Tänk att sitta här inne och mysa med en kopp kaffe och en bok (själv är jag urusel på att läsa böcker, duktigt när vi just äger en...Bokhandel!) eller en tidning som i mitt fall skulle vara valet :)
Nu till en början så ska vi bygga en enklare variant av "altan/terrass" där vi har möjlighet att sola och vila i lite skym undan, då vi bor så centralt så vill man gärna inte sola direkt på gräsmattan och "visa upp sig" för heeela byn.....tihi
Hoppas verkligen att vädret bättrar sig och att det blir mycket mycket sol resten av sommaren!
Nu ska jag göra mig i ordning, laga lite mat och sedan åka till jobbet....
Ikväll är det stängning som gäller så är inte hemma förrens efter kl. 23 i kväll....ZzZzZzZzZzz

Dom korrekta källorna för bilderna minns jag inte men fann dom när jag letade på Google.

Inga kommentarer: