onsdag 29 april 2009

Haha ibland skäms jag bara för mycket...

Över mig själv....
Här sitter jag ensam hemma och gråter! Gråter över ett tv program, buhuu
Förstår inte, varför börja gråta och alltid händer det när jag är ensam hemma....

Pinsam värre ;)
Vad var det jag grät till nu då? Grey´s Anatomy, haha...
Men det var sorgligt! Stackars Izzie är ju sjuk och erkände det äntligen för sina vänner och fick nu det stöd hon behövde...

Är jag töntig eller endast lite för överkänslig? Den stora frågan :)


Men nu när jag har varit öppen med detta och nu lättat mitt hjärta så ska jag berätta en rolig sak....
Vi har fått oss ett nytt "husdjur", nämligen inget mindre än en Igelkott- gravid (enligt en dan fårn byn som tagit hand om många igelkottar genom sina år) dessutom! :)

Jag såg henne härom kvällen när jag var ut med Panii och då såg jag något som kom susnades ner för gatan.


Min första tanke var: Skräp? Men det blåser ju ingenting ute, eller?
Oooh det är ju ett marsvin var min andra tanke, hmm var har det rymt ifrån?

När jag sen tog förnuftet till fånga för att dra slutsatsen att det inte kunde vara ett marsvin så kom paniken istället....

Aaahhh en Grävling!?!?! Här mitt i byn!?!
Fort drog jag upp Panii på armen och var i full gång att nästan springa hem..

Haha men då slog det mig att...
Herre guuud det kan väl inte vara en grävlig...Hmmm..

Mähä till min stora förvåning såg jag att det faktiskt var en gullig tjock igelkott!! :)
Haha det är bra att hjärnan min fungerar glasklart va? ;)


3 kommentarer:

Ann-Sofi sa...

Haha! Kotten då :) dom e så himla söööta! synd att dom sticks annars skulle jag tagit hem en sån tihi... tror dom är fridlysta, inte så vanligt med igelkottar. Massa loppor har dom oxå hade syster P upptäckt när dom rädde en igelkott i vintras från att ha agerat fotboll åt Joy!haha...det där med greys... fattar inte det e nått med den serien blir nästan jämt tårögd men nu har jag missat det några gånger. what about Izzie?

LOPPISLIV sa...

Hejsan, det var en söt liten igelkotte ni fått besök av och fler lär det bli förstod jag :-) Kan tala om för dig att du inte är ensam om att grina till tv-program, jag tycker det blir värre för varje år..hihi Trevlig valborg på dig. Kram Paula

Pink Chocolatier sa...

Svar till er :

Hihi ja vi är lyckligt lottade som har fått ett litet och sällsynt besök här i trädgården :)
Synd bara att vi inte ser till henne särsklit mycket.

Hahaha skönt att höra att det finns fler som sitter där hemma o gråter framför tv:n ;)

Jo stackars Izzie har hudcancer o bara 5% chans att överleva..Haha full koll :)

TACK SÅ MYCKET för kommentarerna ♥