tisdag 24 mars 2009

Ångest sömn med tidig uppstigning före tuppen...

ZzZzZzZzZzZzzzzzömn säger jag bara...
Den här veckan har jag anmält mig som frivillig att hjälpa mina föräldrar på deras restaurang eftersom kocken, hon har tagit ut semester och rest till Thailand och den älskade värmen....
Mähää inte ett dugga avundsjuk varken på henne eller Sabina som åkte till Egypten idag...Absolut inte...Buuhuu :(


Hur som helst åter till jobba snacket...Som vanligt när jag ska upp så himlans tidigt (5,30) får jag ångest över att jag inte kan somna tidigt nog så istället stressar jag upp mig själv så sömnen uteblir helt och hållet...Gaaahhaa vad ska jag tänka på om jag ska klara av att somna blir tokiiiig???!!





Nu ligger jag och tänker :


......Måste somna nu, måste somna nu...


Somna NU, för du ska ju upp snart...


Det är bara 5 timmar kvar.....


NU är det bara 3 timmar kvar...


SOMNA!!





Varför blir skallen helt tom på tankar när man verkligen behöver något lugnande och fridfullt att tänka på?




Hur som helst så överlevde jag första dagen och natten så förhoppningsvis så arbetade jag så hårt idag så i kväll somnar jag som en stock...Kan ju alltid Hoppas! :)





Nu när jag sitter här och solen har tagit sig en tittut i snömolnen så funderade jag snabbt om jag orkade med en promenad...
Hmm efter noga övervägande så tror inte det, känner värken i mina fötter och sen var det inte alls varmt ute isande vindar och -grader...
Brrrr var är sommaren?



Här var en av mina och Panii´s lång promenader i sommar solen...

Se så lycklig hon är över att få springa löst och njuta en smula :)

Jag läääängtarrr!

Inga kommentarer: