torsdag 12 februari 2009

Mitt ute i skogen på vår lilla väg hemåt har jag och mor nu suttit i nästan en hel timme, i bilkö! Det är inte illa, sådana saker kan hända för oss här ute på bondvischen också..Hahaha
Anledningen var att en containerslastbil och plogbil hade krockat...
För att bron var för smal för dom båda att åka över på en och samma gång..
ZzZzZzZz det var en evig väntan på att få ta sig fram...Ingen kom till skada som är tur är, men lastbilen tappade sina containrar...LIVSFARA!


Seriöst så är jag livrädd när en sån där åker förbi eller när man får möte med en sån bil...
För det verkar inte vara så svårt för dom att tappa sina släp!!?!


I somras välte just en sån där bil här i byn..
Mitt i byn och ner på gångbanan flög containern! Tänk om någon hade varit på promenad där, just på den platsen den tidpunkten!!??! Livsfara det var ju det jag sa...
Gäller att hålla avstånd när dom kommer dundrandes förbi....


Jo jag och mor var på en loppisvända....Idag igen.....i Borlänge...

Jag fick med mig dessa tre koftor hem....

Det var en grå/vit mycket fin lite längre modell, passar perfekt till jeanstajtsen.
En helgrå väldigt vackert stickad med pärlemoknappar, jag fick lite Odd Molly feeling över den ;) Sedan en i rena rama 80-tals andan, axelvaddar, vit tunt material och leopardfläck-aktiga fläckar över hela som syns mycket väl när man har den på sig...

Jag är nöjd ;)

Nu ska jag sätta mig med en rosigakopp med té och bläddra klart i senaste numret av ELLE, hann aldrig klart sist....

1 kommentar:

Ann-Sofi sa...

Ohh no trafikstop jag skulle fått panikattak direkt!!! ahhh:-O vill oxå på loppis ju!