lördag 28 februari 2009

Lördag

Efter en mycket lååångdragen dag, trodde aldrig att det skulle bli kvällen och jag skulle få känna att den här dagen bara försvann....
Vet inte vad som var fel men inget kändes rätt, ännu en ny helg, ännu en dag att bara sitta hemma...So what!?! som vilken dag som helst i min värld...Grrr..

Efter att ha vandrat omkring här som ett brummande åskmoln fick jag en liten solglimt, min lillasyster kom hit och hälsade på..
Vi satte igång och bakade cupcakes.

W. har dekorerat en blomma.

W. tycker verkligen om att baka, hon är så duktig, läser själv mina handskriva lappar med recept (det som går att läsa), vispar, plockar fram och undan... Den bästa bakvännen att ha!

Idag frågade hon nämligen mig, när jag skrev köplista till affären...

- Varför skriver du skrivstil på det du bara ska handla?

Så gulligt, skrivstil!!?! HAHA! Jag som bara skrev slarvigt för att jag inte orkade lyfta pennan mellan bokstäverna....Hahaa


Medans vi bakade var svärfar S. och plastpappa G. här och la golv på D.s kontor.
Han har nämligen fått nytt golv i en tidig födelsedagspresent.


Hmmm gul korkmattan + gul tapet...Aaahaa pippigult rum! Usch!

Tapeterna är ju i fint skick så tapetsering avvaktar vi med ett tag till, finns ju andra rum som står högre upp på turlistan till extreme makeover...
Men en liten makeover får det varjefall bli, mörkt golv + gula tapeter....


Det fungerar :)

Det enda mörka golvet i det här hemmet......
.......Om jag får bestämma ;)

Men som vi nu upptäckte i efterhand så fanns det ett prima trägolv under korkmattan, men då var skadan redan skedd....Det mörka golvet var redan inhandlat och hemtransporterat.... :(
Med då finns hoppet att alla andra rum har vackert trägolv under sina korkmattor..

Jippi Jihoo!

1 kommentar:

Ann-Sofi sa...

vilka fina muffins ni gjort! och golvet blir skitnyggt, snyggt med mörka golv till shabby chic(: