tisdag 6 januari 2009

Idag har jag och D. ägnat oss åt jakt.....
Dammråttsjakt, dom små sluga jäklarna...
Som gärna mot vår vilja vill återkomma på besök med jämna mellanrum, är nu utrotade...
För tillfället...


Sedan har vi ÄNTLIGEN tapetserat klart i mitt pysselrum!
Jihooo Jihooo Jihooo!!!!
Det tog ju bara typ 1 år...Men nu är vi på rätt spår!
Nästa steg till friden här hemma blir att ta tag i hallen nere och uppe och göra klart där, som vi påbörjade i våras...

Hihi en sak som hände idag var att D. fick sig en ganska rejäl stöt av väggkontakten när vi höll på i mitt rum, då tyckte han inte att det här med tapetsering var särskilt roligt längre....
Det där med amatör hemmafix kan vara farligt....
Men det hela gick bra :)


Appropå renovering, jag satt och kikade på lite bilder från när vi precis hade köpt huset i förra hösten...
Jag tänkte att jag skulle dela med mig lite till er....


Som jag nämnt tidigare så var det en smutsig däckverkstad i över 30 år här nere, i vår nuvarande och ny renoverade butikslokal...


Men det är inte in dit vi ska nu utan ska kika hur det hela såg ut utvändigt.....
Ett enormt plåttak med lastkaj och annat krafs täckte en stor del av husets finaste sida....

Tidigare år, innan vi fick upp ögonen för det, lade man aldrig riktigt märke till detta hus...
För allt man såg när man åkte förbi var ett enorma plåttak och en massa krafs....
En vulk helt enkelt....

Krafs Krafs Krafs Krafs Krafs Krafs Krafs Krafs.........
Tur var väl det att mor min har ögonen med sig.... ;)
Vi hade aldrig en tanke på att köpa hus innan hon intalade oss att kika på det här...
Tur var väl det :)

Plåttaket och allt annat lyckades vi få sålt för en ganska bra peng...
Det vi var ute efter var ju bara att få bort skiten, så första bästa person som var intresserad och hade möjlighet att plocka ner det själv fick köpa ;)

Se en sådan skillnad det blev!
Nu ser man huset!
När det var ur världen var det dags att sätt igång med byggnationerna av butiksentrén!
Rått, mörkt, kallt och fuktigt alltså ett riktigt höstväder med ett par regnskurar, blåst och frost var det full rulle med att bli klara INNAN första snön kom!
Bygga Bygga Bygga Bygga Bygga Bygga Bygga Bygga................

Då var altanen och entrén på plats och grundmålningen gjordes för att det skulle hållas över vintern....
Det som är kvar av altanen är målningen som ska göras helt klart och mönsterskärning i räcket...
Vackert det kommer att bli !


Inga kommentarer: