söndag 18 maj 2008

Nu börjar min eviga ledighet närma sig med storslagna steg...
Jag trivdes väldigt bra på mitt nya jobb som snart omvandlas till mitt före detta jobb MEN jag känner också en del kluvna känslor runt den arbetsplatsen, visst vi hade nyss öppnat butiken o vi har inte jobbat ihop särskilt länge..
Men för varje dag som går så blir det mer o mer kännas som en lekstuga så därför känns det också ganska lättande att jag slutar...


Så nu kommer min egotid, tid för mig själv, min jag tid...
NU ska jag ta tag i pulandet här hemma med trädgården, renoveringen av hemmet, motionera mera o börja ta tag i mina matvanor o sluta slarva så jäkligt som jag har gjort på slutet här..

När jag vaknade i morse så såg vädret lite bättre ut, det hade slutat regna o snöat men det var inget super väder..
Men nu mot kvällningen har vädret bara blivit bättre o bättre, nu är marken torr solen har hittat fram o det ser riktigt vårigt ut ute igen..
Egentligen hade väl en promenad suttit bättre än godispåsen som jag köpte idag...
Orken finns inte riktigt så jag får ta nya tag imorgon istället...

Och nu när arbetslösheten börjar närma sig så kanske jag ska ta tag i planerna om något eget, det är nog något som ska smidas mer på..
Vem vet vad som kan hända, Drömmen kanske blir något mer än bara en dröm...
Vi har ju ett helt hus fullt med stora möjligheter...


Jag o min mor var här om dagen till "Mormors Hus", en fantastisk inredningsbutik som ligger i Tunkarlsbo, Söderbärke.
Herreguu vad fint det var!
Den trippen gav mig verkligen inspiration o skapar glädje..
Jag har en känsla av att det kommer att bli en vana att åka förbi där ett par gånger i veckan o bara kika..
Speciellt nu sommaren kommer o man kan sitta på hennes terrass vid vattnet med en liten fika...
Tyvärr tog jag inga bilder men jag ska visa er nästa gång jag åker dit, då blir det bilder tagna!

Inga kommentarer: